گزارش خبری مهر/

یک حادثه و چند روایت/ زیر دریایی، جنگنده یا هیچ کدام

یک حادثه و چند روایت/ زیر دریایی، جنگنده یا هیچ کدام

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل : روز گذشته روزنامه هاآرتض در خبری اعلام کرد که حادثه پنج جولای در لاذقیه سوریه توسط جنگنده های ارتش رژیم صهیونیستی رخ داده، اما امروز یکشنبه روایت دیگری از این موضوع منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جروزالیم پست به نقل از ساندی تایمز می نویسد که زیر دریایی های مدل دلفین رژیم صهیونیستی عامل حمله به لاذقیه سوریه در تاریخ پنجم جولای (14 تیر) بوده اند.

این در حالی است که روز گذشته هاارتض به نقل از سه مقام آمریکایی گزارش داده بود که جنگنده های رژیم صهیونیستی عامل حمله به لاذقیه بوده اند.

به گزارش مهر، رسانه های صهیونیستی در این امر متفق القول هستند که حمله به لاذقیه برای منهدم کردن محموله موشکی بوده که روسیه به سوریه تحویل داده بود. به نوشته این رسانه ها هدف از این حمله منهدم کردن موشک های ضد کشتی یاخونت بوده است.

هر چند دیروز گفته شده بود این حمله توسط جنگنده های ارتش اسرائیل انجام شده، اما امروز یکشنبه رسانه های رژیم صهیونیستی از انجام این حمله توسط زیر دریایی های دلفین سخن می گویند.

جروزالیم پست در این گزارش، حتی اعلام کرده که این حمله با هماهنگی تل آویو و واشنگتن انجام شده است.

زیردریایی مدل دلفین ساخت آلمان است و توسط دولت آنجلا مرکل در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. گفته می شود دلفین پیشرفته ترین زیر دریایی موجود در جهان شناخته می شود که توانایی حمل موشک های هسته ای را نیز دارد. گفته می شود این زیر دریایی قابلیت حمل و شلیک موشک های قاره پیما را نیز دارد.

اما اینکه چرا ادعا می شود این زیر ردیایی در امر حمله به سوریه نقش داشته می تواند با هدف انتقال پیام های متعدد به کشورهای مختلف انجام شده باشد.

اول اینکه با بزرگنمایی در مورد این زیر دریایی به روسیه این پیام داده شود که در صورت ارسال تسلیحات پیشرفته تر به سوریه آنها را مورد هدف قرار می دهد.

دوم اینکه با توجه به آنکه در گذشته خبرهایی در مورد حضور این نوع زیر دریایی در خلیج فارس منتشر شده بود، تل آویو و واشنگتن در نظر دارند با انجام چنین ادعاهایی این تفکر غلط را در خاورمیانه جا بیندازند که ارتش رژیم اسرائیل قوی ترین ارتش خاورمیانه است .

البته شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان و همچنین آسیب پذیری گنبد آهنین در جنگ 22 روزه به خوبی نشان می دهد که خبرهای منتشر شده در مورد قدرت و قابلیت تسلیحات رژیم صهیونیستی دروغی بیش نیست که فقط برای ترساندن کشورهای دیگر از این رژیم توسط تل آویو و حامیان آن ساخته و پرداخته می شوند.

 

کد خبر 2096392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha